Je pagina’s verdelen we onder in secties (een sectie is een deel van de website dat bestaat uit verschillende componenten die gegroepeerd zijn rond een thema, zoals titel, aanbod, contact, welkom, over, etc).
Secties:
1. Pakkende titel, ondertitel: wat bied je en voor wie
2. Bevestiging
3. Aanbod (concreet met klikbare links)
4. Verbinding (dit is wat ik doe en hier kan ik je bij helpen, ook je naam erbij)
5. Vertrouwen (reviews)
– Waar liep je tegenaan voordat je bij mij kwam
– Wat zie je als grootste resultaat van dit traject
– Waarom zou je specifiek mij aan anderen aanbevelen (ALTIJD testimonial vragen aan je klanten)
6. Uitnodiging (concreet)
Pakt terug op de binnenkomer.
Bijvoorbeeld: Wil je weten hoe jij van je chronische rugpijn af kunt komen in 5 weken, plan hieronder een gesprek met me in. We maken samen een plan van aanpak wat bij je past.
7. Contactformulier
Uitnodiging op elke pagina onderaan of eventueel weggever hiervoor in de plaats.
Hieronder 3 vereisten om klanten met je website aan te trekken:
1. Onweerstaanbare inhoud
Je hebt al de perfecte homepagina (warmwordertje). De ‘Over mij pagina’ is heel belangrijk. Mensen kunnen zich herkennen in je verhaal. Ga staan zoals je dat zelf wilt. Valkuil is dat je die te lang maakt. De ‘Over mij pagina’ heeft ook opbouw en structuur nodig. Je moet verbinding maken tussen jouw unieke waarde en jouw klant. Elke pagina moet een vruchtbare voedingsbodem hebben om bij jou in te stappen.
Vormgeving
– Technisch: teksten goed leesbaar maken, koppen gebruiken, uitlichten met vlak erachter.
– Inhoud qua vormgeving: makkelijk te lezen, overzichtelijk.
– Emotioneel: mooi, van schoonheid worden we enthousiast. Het is belangrijk dat het bij jou past, houd het rustig. Elke pagina is anders maar toch is het een geheel.
– Overzichtelijk: goed leesbaar. Splits je teksten op in korte paragrafen en zorg voor zo veel mogelijk koppen ertussen.
– Structuur: genot in het lezen.
2. Bloeiende relatie met je bezoekers
Besef dat als een website geen bezoekers heeft, dan heb je er helemaal niks aan. Elke bezoeker is goud waard. Niet elke bezoeker gaat direct contact opnemen. Je website is een groot hart van je bedrijf, de basis van je online zichtbaarheid.
Websites kunnen ‘lek’ zijn, mensen nemen niet direct contact op. Mensen verdwijnen van je website en komen nooit meer terug. Wat je kunt doen: zet een stop op je website: een gratis aanbod.
Als je een gratis aanbod doet heb je een e-mailadres en kun je in contact met ze blijven. Deze groep is goud waard. Je houd contact met al die mensen die anders ex-bezoekers waren.
De relatie kun je laten groeien en bloeien.
In alles wat je doet: is er een mate van kwaliteit> levert het wat op.
3. Een stroom van bezoekers aantrekken
Het is belangrijk om vindbaar te zijn in Google. Een website heeft hele lange waarde. Alles wat je investeert blijft staan (op social media is alles vluchtig). Op deze manier kun je duurzame klanten krijgen en omzet genereren.